Familjescouting 4-8 år

I Scouterna kan du uppleva äventyr i naturen, upptäcka nya sätt att lösa problem eller bara ha kul tillsammans medan vi utforskar världen.

Familjescouting vänder sig till barn som är mellan fyra och åtta år och som deltar tillsammans med en vuxen. Verksamheten fokuserar på aktiviteter och program som passar för både barn och vuxna, då de deltar på samma villkor. Det är relationen mellan barnet och den vuxne som står i fokus för verksamheten.

Den vuxne deltagaren är alltid den som har ansvaret för det medföljande barnet. På så vis blir vuxenresurserna i gruppen en stark tillgång i alla aktiviteter och de vuxna kan hjälpa till med vissa uppgifter. Det medför att de känner sig delaktiga och betydelsefulla.

Familjescouter träffas söndagar kl 13:00 (ojämna veckor).

Ledare på avdelningen Familjescouter