Scoutkåren Jägarna grundades 1950 i Örgryte, Göteborg. I vår scoutlokal på Kärralundsskolan bedriver vi avdelningsverksamhet, och genom KFUM:s lägergård Sparreviken har vi tillgång till en lägergård i Ljungskile. Utöver detta åker vi på läger och går på hajk i de många skogarna kring Göteborg.
I Scoutkåren Jägarna har friluftslivet alltid varit det centrala i verksamheten. Vi arrangerar själva en mängd läger och hajker och deltar även i projekt som arrangeras av KFUM, Svenska Scouterna och Göteborgs Scoutdistrikt. I Scoutkåren Jägarna är vi redo att möta en utmaning – liksom värdens alla 50 miljoner scouter följer vi mottot
Var Redo – Alltid Redo
Glöm heller inte att i scouterna kan alla vara med – du måste inte vara störst eller bäst för att räknas.